duminică, 22 decembrie 2013

Teologie şi raţiune

                      Teologie şi raţiune

Mai mult ca orice, eu vreau ca să sper,
Că mereu ajutorul, îţi pică din cer,
Dar când un simplu calcul° a fost greşit,
Milioane de oameni, s-au prăpădit.

Mai pot eu pretinde, să fiu doar „teologic”?
Mai pot eu spune, să nu gândeşti logic?
Când raţiunea-ţi sădeşte în fire,
Sute de pricini de poticnire...

Aş vrea să spun că tot ce-au răbdat,
E pentru că El, i-a încercat,
Că cineva doreşte, a-i chinui,
Şi d-aia-au murit, femei şi copii.

Şi lacrimile mele-au căzut pe pământ,
Când am văzut că şi binele trece,
Că toate-n jurul meu sunt,
Adevăr ştiinţific şi rece...

Şi plâng că sunt, doar om pe lume,
Şi nu mai pot răbda, atât-amărăciune;
Şi vreau şi eu să uit, deşi mă credeţi ipocrit,
Că poate că destul am suferit...

Până-n într-o zi, când am crezut în viaţă,
Şi-am simţit în suflet, nebunie sau speranţă.
Şi-oricâte greutăţi ar veni peste mine,
Întotdeauna vreau să sper în mai bine.

Acum vreau să nădăjduiesc şi să iubesc;
Altminteri simt că nu pot să trăiesc,
Că dacă viaţa-n durere-ţi trăieşti,

În cele din urmă, te prăbuşeşti...

Niciun comentariu: