duminică, 22 decembrie 2013

Spune-mi

                             Spune-mi

Spune-mi câte cărţi, adevărul ascunde;
Spune-mi câte drumuri, nu pot duce niciunde.
Şi câţi gânditori, au înnebunit,
Că la prea multe ei s-au gândit.

De câte ori minţile, şi le-au tulburat,
Când echilibrul° sentimental, a fost clătinat;
C-orice filozofie° i-un gând nebunesc,
Când te duce departe° de tot ce-i firesc.

Şi-acum din suflet, eu te rog a spune,
Câte adevăruri, aduc lucruri bune.
      Şi din câte lucruri, vei putea zări,
Câte adevăruri vei descoperi?

Şi oare câtă fericire, în viaţ-ai găsit,
Doar când adevărul a fost preţuit?
Şi câte speranţe, s-au spulberat,
Atunci când minciuna, a triumfat?

Spune-mi ai privit, umbrele tristeţii?
Spune-mi te-au zdrobit, chinurile vieţii? 
De câte ori nu te-ai oprit,
Pentru c-ai vrut să fi fericit?

Şi câte destine, n-au fost spulberate,
Urmărind în viaţă, doar vise deşarte?
Şi din câte lucruri, oameni-au avut,
Ia să-mi spui tu mie, unde s-au pierdut?

Şi când gânditorul, are rele toane,
Oare când distruge, câte milioane?
Pentr-un interes, negru şi smintit,
Oare câte fiare, chiar te-au prigonit?

Şi cu minciunile, care s-au spus,
Spune-mi câţi oameni, ei au distrus
Şi din prostia, ce mâine va fi,
Spune-mi câţi oameni, vor mai pieri?

Spune-mi câte milioane, nu s-au nenorocit,
Când fără de iubire, smintiţii au gândit...
Şi câţi nenorociţi, n-au intrat în pământ;
Când au distrus, ce este prea bun şi sfânt...

Oare câte jertfe, am plătit noi toţi,
Pentru a-mbuiba, nişte mafioţi?
Şi când nepăsarea, vă va cuceri,
Ai voştri copii, cât vor suferi?

D-aia destinul; îi înalţă pe nemernici,
Că iubiţi prostia, şi nu sunteţi vrednici.
Meritaţi să fiţi, mereu păcăliţi,
                 Că voi niciodată, nu vreţi să gândiţi.

Trist e că mereu,
Oameni minunaţi;
Vor fi înşelaţi,

De nişte rataţi...

Niciun comentariu: