duminică, 22 decembrie 2013

Dor de adevăr

                      Dor de adevăr

Chiar dacă Dumnezeu cel sfânt, din ceruri o să se-arate,
Şi-oricât de tare şi de crunt, el mă va bate;
Chiar dacă mi-ar promite iad şi moarte;
Eu tot aş vrea, să merg mai departe...

Că dispar mereu în noapte, ale iubirilor culori nevinovate,
Din a noastră neştiinţă, şi a noastră nedreptate;
Şi eu nu vreau să am deloc, în suflet răutate;
Sau să trăiesc ca orbii, pierduţi în imbecilitate.

Şi azi clepsidra inimii mai poartă, doar mii de doruri sfâşiate,
Deşi sunt prea zdrobit, vreau să v-ajut în toate,
Şi când de sfânta libertate; şi eu o să am parte,
Într-un târziu, eu voi deschide-o scumpă carte...

Şi fără a iubirii raţiune cristalină, robia nebuniei o trăieşti,
Şi toate cărţile din lume; zadarnic le citeşti.
Că cei ce ascultă orbeşte, ca deţinuţii au trăit,
După scrierile lor amare, reci şi fără sfârşit...

Şi ca nefericiţii, o să gândeşti, doar ce alţii cândva au gândit,
Şi simţi tot ceea ce, alţii necunoscuţi şi-au dorit,
Şi ca o floare eşti zdrobit, de tălpile amăgirii umane,
Care strivesc mereu prin veacuri, prea multe milioane.

Totuşi pentru cel ce înţelege; şi mult prea multe poate vede,
Ale ticăloşiei primejdii, oricând îl pot pierde,
Mai mari decât tot ce vreodată, ai înţeles sau ai zărit,

Mai mari decât tot ce vreodată, ţi-ai fi-nchipuit...

Niciun comentariu: