Părintele ucigaş
A fost odată un părinte
Cu suflet hain şi fără minte
Şi c-un elan de nedescris
Fiului său el i-ar fi zis:
E bine-n viaţă să urăşti,
Ca să nu suferi când iubeşti
Şi să nu faci nicicând vr-un bine,
Să fi indiferent ca mine;
În viaţă nu trebuie să iubeşti,
Doar să te bucuri că trăieşti,
Să nu îţi pese, de-a lumii durere,
Ci să trăieşti doar din plăcere...
Dar iată că într-un sfârşit,
Părintele-a îmbătrânit,
Şi îşi dorea un ajutor,
Dar fiul i-a răspuns nepăsător:
M-ai învăţat doar să urăsc, 
Ca să nu sufăr când iubesc
Şi n-am să fac, nicicând vr-un bine
Nu te speria, semăn cu tine;
Să ştii că nu ştiu să iubesc,
Ci ştiu doar viaţa s-o trăiesc,
Nu-mi pasă de a ta durere
Că eu trăiesc doar de plăcere;  
Şi de-aş avea vr-un interes,
Eu te-aş ucide cu succes!
Şi pentru-ale plăcerii toane,
Aş mai ucide, 9 milioane...
                    
*
Şi stau şi mă-ntreb mai departe,
Dacă părintele-i întreaga societate,
Sau cel la care ţii, ca la un frate,
Sau însăşi iubitul, de care ai
parte...
                              Şi am să mai spun un lucru, căci cred
că este bine,
                                   Să-l iubeşti ca pe un fiu, pe cel de
lângă tine
Şi plânge amarnic întreaga mea fire
Că totu-i amăgire fără iubire.
Şi plânge amarnic întreaga mea fire
Că totu-i amăgire fără iubire.
Sfârşitul
poeziei 03
P. S. Această poezie vrea să evoce,
printre altele, un important principiu educaţional.
Legea nr. 3 - Efectul
bunătăţii şi al răutăţii educaţionale
Dacă
principiile tale pot genera bunătate, există probabilitatea să te bucuri de
roadele bunătăţii şi eventual dacă principiile tale generează răutate sau
egoism, există posibilitatea să suferi din această cauză (fireşte de pe urma
acţiunii răutăţii şi a egoismului).
Argumentare:
Dacă un principiu al unui părinte generează răutate
propriului său fiu, există firesc o probabilitate foarte mare ca această
răutate să se întoarcă împotriva părintelui…
Şi această din cauza adevărului cunoscut că răutatea
generează răutate şi bunătatea generează bunătate. Eu nu doresc să fiu
subiectiv, şi pentru a fi cât mai de folos şi mai exact, îmi doresc ca în
sprijinul unor principii morale ştiinţifice să se efectueze statistici, care
pot să demonstreze mai clar adevărul acestei legi ştiinţifice. Astfel este
posibil ca studiind de exemplu infractorii care dau dovadă de răutate, aceştia
să fie întrebaţi despre deficienţele educaţiei pe care au primit-o, similar
studiind personalităţile care dau dovadă de bunătate, să se studieze de
asemenea factorii educaţionali care au generat comportamentul lor… în felul
acesta eu sper nu numai să se demonstreze această lege ci şi cunoştinţele
despre educaţie să fie mai elaborate… 
Consecinţe:
Ce s-ar întâmpla dacă fiecare părinte ar înţelege această
lege şi ar acţiona pentru a-şi educa propriul copil corespunzător? Teoretic
dacă educaţia va fi corespunzătoare peste numai câteva generaţii, ne putem
aştepta chiar la o posibilă eradicare a răutăţii de pe faţa pământului, aşa cum
a fost eradicat în anumite zone analfabetismul. Şi chiar dacă mulţi vor crede
probabil că acesta este un ideal imposibil de atins, este clar următorul fapt…
cu cât educaţia va fi mai profesionistă, cu atât şansele ca răutatea să devină
o problemă socială vor fi mai mici. Aici intervine un alt aspect… consider că
trebuie să existe o nouă ştiinţă, numită 
Moralitatea Ştiinţifică.
Această ştiinţă nouă de o importanţă extremă, se
deosebeşte de psihologie care studiază uneori comportamentul uman pentru a-l
îmbunătăţii funcţionarea psihologică a creierului, prin faptul că Moralitatea
ştiinţifică are ca scop educarea comportamentului uman astfel încât individul să
acţioneze spre binele societăţii. De fapt dorinţa mea să pun bazele acestei
ştiinţe în această carte… Cum este posibil ca educarea tinerei generaţii să
aibă loc haotic? Cum este posibil ca nimeni să nu se gândească ce acţiuni să se
întreprindă spre binele societăţii, al nostru în general… Până acum biserica a
acţionat mult mai mult în sprijinul moralităţii decât au făcut-o oamenii de
ştiinţă în general. Asta nu însemnă că oamenii de ştiinţă ar fi răi şi nu cred
nici că ei ar fi de acord cu răutatea, ci însemnă că principiile Moralităţii
ştiinţifice nu s-au născut încă… În plus eu cred că mulţi oameni vor fi mai
aproape probabil de Dumnezeu, când vor vedea că teoriile morale ştiinţifice
spun aproape acelaşi lucru pe care îl spune şi creştinismul… 
            Aş dori
să vorbesc puţin nu doar despre educaţia pe care un părinte o poate da copiilor
săi, ci şi despre educaţia care trebuie promovată în şcoală. Căci şi aici acest
principiu este valabil, adică dacă copiii vor fi educaţi corespunzător, vor
avea roade bune pentru întreaga societate. Din nefericire, atât de proşti sunt
profesorii cu educaţia lor cu tot, încât nici măcar nu se pomeneşte  deloc de dragoste, cinste, omenie, moralitate
în întreaga programă şcolară. Adică se pricep doar să ofere copiilor principii
reci, şi nu vorbesc deloc de dragoste şi virtute în general. De aceea mi se
pare normal ca imoralitatea să invadeze societatea noastră, de aceia ţara e
plină de corupţie şi hoţie, şi eu îmi doresc ca măcar viitoarea generaţie, să
fie educată corespunzător, măcar viitorul să nu mai fie otrăvit de imoralitate,
şi să putem spera că vor fi oameni deosebiţi care să ne conducă sau care să
realizeze lucruri deosebite în viitor. Voi continua să prezint o poezie al
cărui sens, atunci când mi-a fost revelat, cred eu de Dumnezeu, mi-a schimbat
dramatic viaţa, transformându-mă dintr-un ateu convins într-un credincios
dedicat.
 
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu